تجهیزات صنعتی تجهیزات صنعتی .

تجهیزات صنعتی

لوله پلیکا

لوله پلیکا / لوله پلی وینیل کلراید (PVC) و کاربردهای آنها

"PVC" مخفف پلی وینیل کلراید است - ماده ای که دارای خواص عملکردی خوب تحت بارهای سنگین و همچنین تیورات دمای قابل توجهی است. لوله پلیکا همان لوله های پی وی سی (سفید، نارنجی، سیاه و سفید) هستند که در بازار مدرن محصولات ارتباطی بسیار محبوب هستند. به گفته متخصصان و تولید کنندگان ، لوله پلیکا یک شبکه خارجی یا داخلی از لوله ، یک سیستم تخلیه آب سرد و گرم در شب وصل شده و یا یک شبکه کابل برق می باشد.

لوله های پی وی سی – لوله های پلیکا :

با کمک لوله های پی وی سی می توان یک ساختمان مسکونی یا یک موسسه عمومی را بدون منبع آب ساماندهی کرد. در زیر شما به طور نهان گاسخ سوالات زیر را دریافت خواهید کرد. گروه صنعتی پایپ گستر یکی از بزرگترین خطوط تولید لوله پلیکا و لوله های پلیمری و ترموپلاستیکی را در ایران و در آسیا دارد. این شرکت بیش از نیم قرن است که در عرصه تولید محصولات صنعتی مشغول به فعالیت است و فعالیت وب سایت خود در گوگل را حدود 30 سال است که راه اندازی نموده است و نیاز به شناساندن محصولات تولیدی کارخانه خود را از طریق گوگل احساس نمود. پس با خیال راحت محصولاتی از قبیل انواع لوله های پلیمری ، ترموپلاستیکی و فلزی ، انواع مخازن و سیستم های تصفیه آب و فاضلاب  را خریداری نمایید در حالیکه کیفیت محصولات خود را با ارایه ضمانت نامه تضمین می کنند.

1 – PVC  چیست ؟

2- مشخصات لوله پی وی سی

3- انواع لوله پی وی سی

4-  ویژگی های لوله PVC

5-سایز لوله پی وی سی پریز و مربع

6- عملکرد و عوامل مهم جهت انتخاب لوله

 لوله پلیکا ( PVC  ) چیست ؟

لوله پلیکا نوعی لوله ترموپلاستیکی می باشد که ماندگاری و دوام بیشتری دارد. این ماده خود متعلق به کلاس پلاست است که پس از اتمام محصول قابلیت بازیافت خود را از دست نمی دهد، نقطه ذوب آن 165-200 درجه سانتیگراد است. PVC تقریباً هرگز تحت فشارهای مکانیکی و سایر تنش‌ها قرار نمی‌گیرد، که با ساختار مولکول‌ها و ساختار پلیمر توضیح داده می‌شود.

این یک ماده ترموپلاستیک است، به خوبی ماشین کاری شده است، هنگامی که تا 200 درجه سانتیگراد گرم می شود به راحتی گرم می شود و تغییر شکل نمی دهد. علاوه بر این لوله های پی وی سی غیر قابل احتراق نیز از آن تولید می شود. پلی وینیل کلراید به مقادیر زیاد اسیدها، آلیفاتیک، کلریدها و کربوهیدرات های معطر حساس نیست.

85-90 درصد مقاومت رسانایی بالای دارد، یعنی جریان الکتریسیته را هدایت نمی کند. این ویژگی به استفاده از مواد پی وی سی در تولید لوله های برق PVC صاف کمک می کند. توجه داشته باشید! اگر لوله بالاتر از 85 درجه سانتیگراد گرم شود، خواص دی الکتریک از بین می رود.

لوله پلیکا ویژه انتقال برق :

هنگام نصب شبکه های الکتریکی برای تعیین پارامترهای مختلف از لوله های PVC ایمنی در برابر آتش استفاده می شود.

لوله برق PVC برای محافظت از کابل های تلویزیون، برق و کامپیوتر از انواع آسیب ها استفاده می شود. مقاومت بالای پلیمر در برابر آتش توسط کلر که بخشی از آن باعث ایجاد اثر شستشو می شود. نقطه ذوب لوله های پی وی سی بالاتر از پلی اتیلن یا پلی پروپیلن است.

مشخصات لوله پلیکا :

مقایسه پارامترهای فنی لوله های پلیکا ( پی وی سی ) و سایر مواد در زیر بیان شده است :

تراکم لوله پلیکا : 1.3-1.43 / واحد اندازه گیری تراکم ( کیلوگرم بر سانتی متر مکعب )

مدول الاستیک لوله پلیکا  : 2.0-2.7 ( GPa )

استحکام کششی (استحکام تسلیم پی وی سی و فلزات) لوله پلیکا : 4-7 ( MPa )

رسانایی گرمایی لوله پلیکا :  0.13-1.63 ( W/(K*m) )

لوله های پلیکا با ضخیم ترین دیواره ها قادر به تحمل بارهای سنگین هستند و برای کاربردهای صنعتی مناسب هستند. لوله پلیکا دارای نرخ ارتجاعی بالایی هستند، در برابر تجمع رسوب و تشکیل زنگ مقاومت می کنند. صاف بودن سطح داخلی لوله پلیکا باعث افت فشار نمی شود و اگر لوله برق (سفید یا خاکستری) باشد مانع از کشیده شدن کابل نمی شود. لوله های PVC در برابر جریان های سرگردان، میکروارگانیسم ها، اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند. لوله سفید برای محافظت در برابر برق گرفتگی در صورت آسیب به عایق سیم ها استفاده می شود. حداقل ضخامت دیواره برای لوله های پلیکا ( پی وی سی ) 1.3 میلی متر است. حداکثر 36.7 میلی متر برای لوله های پلیکای مورد استفاده در صنعت می باشد .

انواع لوله های پی وی سی

چندین ویژگی مولفه برای طبقه بندی لوله پلیکا  وجود دارد که تعیین کننده انتساب لوله های PVC به یک نوع خاص است. همه انواع لوله های پلیکا دارای ظاهر، خصوصیات و خواص متفاوتی هستند. انواع لوله های پی وی سی صاف عبارتند از:

پتو;

هدر؛

مهندسی برق

بسته به شعاع انحنا، لوله پی وی سی می تواند انعطاف پذیر، بسیار انعطاف پذیر و سفت و سخت، در اندازه - کوچک، متوسط ​​و بزرگ باشد.

فاضلاب خارجی باید از لوله های پی وی سی با قابلیت تحمل بار استفاده کند، زیرا این سیستم ها در زیر زمین قرار دارند. هنگام نصب سیستم لوله پلیکا در منزل، به دو نوع محصول نیاز دارید: لوله های فاضلاب PVC خارجی و داخلی. لوله های پلیکا بر اساس محل قرارگیری سیستم تقسیم بندی می شوند. ویژگی های لوله های پی وی سی برای فاضلاب خانگی امکان استفاده از آنها را برای تخلیه فاضلاب در آپارتمان ها و خانه های خصوصی می دهد.

توجه داشته باشید! لوله پلیکای بیرونی برای شبکه های فاضلاب با مقاطع بزرگ و همچنین برای کارهای زهکشی استفاده می شود. ویژگی های فضای کاری یکی دیگر از ویژگی های طبقه بندی انواع لوله پلیکا است. بر این اساس لوله های پلیکا به دو دسته بدون فشار که برای تامین سیالات بدون فشار استفاده می شوند و لوله پلیکای فشاری که فشار را تامین می کنند تقسیم می شوند. همچنین یک لوله وجود دارد که مواد کمیاب را حمل می کند. لوله های پی وی سی کاروگیت (سیاه، سفید، خاکستری) اغلب می توانند از دو لایه تشکیل شوند – دیواره کاروگیت خارجی و دیواره صاف داخلی.

GOST 28117-89 محدوده لوله های PVC را تعریف می کند. اطلاعات مربوط به لوله های PVC (چیست، رمزگشایی نمادها، مجموعه ها، الزامات تولید و استفاده، پارامترها و مشخصات فنی) را می توان در اسناد نظارتی یافت.

مشخصات و ویژگی های لوله های منعطف پلیکا :

این دسته از لوله ها اغلب یک لوله انعطاف پذیر است که مشخصات فنی آن توسط خواص PVC تعیین می شود. این محصولات مقاومت رینگ بالایی دارند. با توجه به این، لوله انعطاف پذیر می تواند فشار تا 120 اتمسفر را تحمل کند. هنگام گرم شدن، ازدیاد طول محصول 5٪ است. از آنجایی که مقاومت مواد در برابر سرما کم است، عایق حرارتی ضروری است. اگر دما زیر 15- درجه سانتیگراد باشد، لوله پلیکای انعطاف پذیر نمی تواند خواص خود را حفظ کند. لوله پلیکاهای شیلنگ مانند انعطاف پذیر نیز از استحکام و مقاومت بار بالایی برخوردار است، اما دامنه آن به محدوده دمایی خاصی محدود می شود. پلی وینیل کلراید انتقال نور بالایی دارد. به همین دلیل است که لوله های پلیکای  نرم اغلب شفاف هستند یا به رنگ های مختلف رنگ می شوند. محصولات ساخته شده از چنین پلیمری نسبت به سایر پلاستیک ها در برابر اشعه UV مقاوم تر هستند. آنها از داخل و خارج بسیار صاف هستند. اگر دما از +78 درجه سانتیگراد بیشتر شود، سفتی لوله های انعطاف پذیر کاهش می یابد.

لوله های پی وی سی مربعی

برای ساخت گلخانه از لوله های پی وی سی مربعی با دیواره های 2-3 میلی متری استفاده می شود. یک قاب از لوله های پلی وینیل کلرید ساخته شده و به یک پایه چوبی متصل شده است. در کشاورزی، از لوله های پلیکای مربعی برای ایجاد و اتصال سیستم های نوشیدنی استفاده می شود.این شکل از کانال کشی کل سیستم را عمودی نگه می دارد، که انجام این کار با محصولات گرد دشوار است. در این مورد، بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که نوک خروجی نوشیدین عمود بر خطی که لوله مربع روی آن قرار می گیرد، نصب شده است. طیف محصولات شامل نسخه آنها در اندازه های مختلف و ضخامت دیوار می باشد.

توجه داشته باشید! استانداردها رنگ آمیزی پروفیل ها با افزودن رنگدانه ها را ممنوع نمی کنند. بنابراین، به عنوان مثال، شبیه یک لوله سفید یا نارنجی است.

لوله های سوکت پی وی سی با وجود اینکه سوکت مجهز به حلقه آب بند است با سایر محصولات متفاوت است. این ساختار به شما امکان می دهد هنگام نصب سیستم از تجهیزات جوشکاری استفاده نکنید. لوله های پلیکا ورودی برای آبرسانی و سیستم فاضلاب قابل اجرا می باشد. این نوع از لوله ساخته شده از پلی وینیل کلراید غیر پلاستیکی، بادوام و مقاوم در برابر محیط های خشن می باشد.  لوله های سوکت به راحتی نصب می شوند و نیازی به ابزار ندارند. لوله پلیکا تحت فشار سوکت دارای مجموعه گسترده ای است. محدوده فشار کاری  لوله پلیکای تحت فشار را می توانید از همکاران بنده در گروه صنعتی پایپ گستر استعلام نمایید. لوله سوکت به سایر محصولات متصل می شود تا اتصال محکمی ایجاد کند که تحت تأثیر فشار کم یا بیش از حد در خط لوله قرار نگیرد.

ویژگی های انتخاب لوله پلیکا :

توجه ویژه ای به علامت گذاری لوله های PVC در انتخاب محصولات می شود. رمزگشایی آن آسان است. معمولا گفته می شود:

نوع PVC؛

نوع سوکت؛

گزارش تفصیلی؛

مقدار قطر خارجی؛

ضخامت دیوار؛

استاندارد ساخت

کد رنگ لوله های پی وی سی:

 خاکستری (یا کاروگیت سیاه) برای سیستم های فاضلاب داخلی.

نارنجی یا زرد - برای شبکه های خارجی و برای پوشش چاه

 سفید یا آبی. سطح داخلی لوله های پی وی سی کاروگیت به رنگ سفید یا خاکستری روشن می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید. 


برچسب: لوله پلیکا ، قیمت لوله پلیکا ، خرید لوله پلیکا، تولید لوله پلیکا ، فروش لوله پلیکا ، تولید کننده لوله پلیکا،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۱:۲۳ توسط:پایپ گستر موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده