تجهیزات صنعتی تجهیزات صنعتی .

تجهیزات صنعتی

سپتیک تانک بتنی

بیشترین دوام و ماندگاری مربوط به کدام نوع از سپتیک تانک می باشد.

بسیاری از شما کاربران به هنگام خرید سپتیک تانک دو سوال مهم در ذهن خود را با فروشندگان مطرح می نمایید. اولین سوال این است که اصلا لازم است که ما یک سپتیک تانک در واحد خود نصب کنیم؟ سوال دوم بعد از تایید سوال اول این است که کدام نوع از سپتیک تانکها طول عمر و کارایی بیشتری دارند یا برخی تماس می گیرند و چنین اظهار می دارند : ما اخیراً خانه ای خریداری کردیم که دارای سیستم سپتیک 20 ساله بود. این یک سیستم گرانشی ساده با میدان شستشو در قلب آن است. ما سیستم را قبل از خرید آن ارزیابی کردیم و بازرسان اظهار داشتند که "به نظر می رسد که همه چیز در وضعیت خوبی قرار دارد." فروشندگان تعداد دفعات پمپاژ مخزن را پیگیری نکردند، اگرچه ادعا کردند که این کار را "چند بار" انجام داده اند. فکر می‌کنید چه مدت می‌توانیم از این سیستم قبل از نیاز به تعمیر یا تعویض خارج شویم؟ طول عمر معمول در کسب و کار برای سیستم هایی که به اندازه کافی برنامه ریزی و ساخته شده اند، به خوبی نگهداری شده اند و بیش از حد بار داده نشده اند، 20 تا 30 سال است. من به تازگی در این مورد با یک مهندس بهداشت صحبت کردم که بیش از چهار دهه است که سیستم های سپتیک تانک را طراحی می کند.این متخصص همچنین با سیستم هایی مواجه شده است که 40 سال یا بیشتر دوام آورده اند، اگرچه آنها استثنا هستند تا قاعده. این عمر مربوط به سیستم سپتیک تانک بتنی می باشد. سیستم های سپتیک تانک بتنی بین 10 تا 50 سال در صورت نگهداری و نصب صحیح دوام می آورند و این در حالی است که نسبت به سایر مخازن سپتیک مقرون به صرفه تر و واد اولیه ساخت آن نیز دم دستی تر است. اما بهرحال بیشتر عمر مخازن سپتیک تانک به مخازن سپتیک پلی اتیلن و پلاستیکی تعلق دارد. برای سپتیک تانک پلی اتیلن بین 10 تا بیش از 50 سال می توان متصور شد. برای تخمین طول عمر و افزایش طول عمر سپتیک تانک بتنی ، سپتیک تانک پلی اتیلن ، سپتیک تانک فلزی و ...  نیاز است تا برخی از موارد را رعایت نمایید.  البته که فاکتورهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد اما در ذیل به برخی از آنها اشاره می نمایید.

       تعمیر و نگهداری را فراموش نکنید

·        به طور معمول، میدان شستشو اولین مؤلفه ای است که در یک سیستم سیستم سپتیک (میدان تخلیه) از کار می افتد. میدان تخلیه بر اساس تعداد اتاق خواب های خانه محاسبه می شود که در هر اتاق خواب دو نفر مشترک هستند. در نتیجه، یک زمین زهکشی سه خوابه ممکن است تا شش نفر را در خود جای دهد. در صورت مساوی بودن، یک میدان تخلیه که ترافیک کمی دریافت می کند بیشتر از میدانی که ترافیک زیادی دریافت می کند، زنده خواهد ماند. در مورد سیستم سه خوابه، اگر فقط دو نفر از آن استفاده کنند، از وسایل و لوازم کم دبی استفاده شود و سیستم به طور منظم پمپ شود، باید سالیان بسیار زیادی دوام بیاورد.

 

·        مواد شیمیایی، چربی و ضایعات مواد غذایی که در توالت ریخته می شوند، عمر سیستم را کاهش می دهند. پس از ریختن مواد و زباله تخریب کننده مخازن سپتیک تانک بتنی و پلی اتیلن و فلزی جدا خود داری نمایید.

مخازن سپتیک تانک فولادی اغلب پس از 20 تا 30 سال از کار می افتند، با این حال مخازن پلاستیکی با کیفیت بالا با مراقبت مناسب می توانند 30 تا 40 سال دوام بیاورند. طول عمر یک سیستم تحت تأثیر عوامل مختلفی است.

برخی دیگر، مانند مراقبت و نگهداری مناسب، کاملاً در دست صاحب خانه است.

پمپاژ معمولی، صرفه جویی در مصرف آب خانگی، و توجه به آنچه که آنها در زهکشی تخلیه می کنند ، عدم ریختن  مواد شیمیایی خشن، رنگ، گریس، ضایعات غذا یا سایر مواد جامد، حیاتی ترین جنبه هایی هستند که صاحب خانه می تواند مدیریت کند.

زهکشی صحیح آب حیاط و پشت بام از زمین زهکشی برای جلوگیری از اشباع شدن خاک ضروری است.

رانندگی یا پارک کردن بر فراز زمین هایی که مخازن سپتیک تانک در آن نصب گرده ، یا استفاده از آن به هر نحوی که ممکن است زمین را خرد کند، اکیدا ممنوع است! فاصله ایمن بین درختان و بوته های بزرگ تا مخازن سپتیک تانک بتنی ، سپتیک پلی اتیلن را حفظ کنید، زیرا ریشه این گیاهان ممکن است لوله های تخلیه سوراخ شده مخازن سپتیک تانک را مسدود کند. چمن موثرترین پوشش زمین را فراهم می کند.

هزینه جایگزینی مخزن سپتیک تانک بتنی :

خرابی میدان تخلیه به تدریج در اکثر موارد رخ می دهد که خاک اطراف ترانشه های شستشو با رسوبات و گریس مخزن سپتیک مسدود می شود و توسط "بیومات" طبیعی مسدود می شود. در شرایط دیگر، میدان تخلیه ممکن است به طور کامل فرو بریزد (به دلیل مصرف آب با حجم بالا و پمپاژ ناکافی). زهکشی آهسته، پشتیبان گیری در سطوح پایینی خانه، یا مناطق مرطوب بالای مزرعه شستشو با بوی شدید فاضلاب، همه نشانگر گرفتگی زهکشی اطراف مخزن سپتیک تانک بتنی هستند. اگر مخزن سپتیک تانک بتنی یا هر مدل دیگر از مخازن تصفیه کننده بهداشتی در شرایط خوبی است و شما یک منطقه تعیین شده برای یک میدان تخلیه جایگزین دارید، همانطور که در برخی از حوزه های قضایی لازم است، هزینه اجرای یک میدان تخلیه جدید معمولا بین 70 تا 250 میلیون تومان است. اگر یک سیستم کاملاً جدید می خواهید، هزینه به راحتی می تواند افزایش پیدا کند و اگر به یک سیستم سپتیک جایگزین نیاز دارید، هزینه به طور بالقوه می تواند به دو برابر این مقدار برسد.

سپتیک تانک بتنی

ما مجموعه ای از روش های تصفیه فاضلاب بهداشتی اعم از بکارگیری مخازن سپتیک تانک بتنی در مقیاس بزرگ را داریم.

دریافت گواهینامه تا 2000 متر مکعب در روز برای 10000 نفر. روش تصفیه پساب و جریان حامل را می توان برای خواص در مقیاس بزرگ که توسط تانک های سپتیک پلاستیکی قابل رسیدگی نیستند، اعمال کرد. صرفه جویی قابل توجهی در فضا توسط اجرای مخازن سپتیک تانک بتنی می توان به دست می آورد.

مخزن سپتیک تانکبتنی می تواند از نوع PC تولید شده در کارخانه یا از نوع RC ریخته گری در محل باشد.صرفه جویی در فضا که باعث کاهش قابل توجه هزینه خرید و نصب و اجرای سپتیک تانک بتنی خواهد شد ، یکی از مزایای استفاده از سپتیک تانک بتنی به شمار می رود. از دیگر مزایای سپتیک تانک بتنی می توان به طراحی با ظرفیت مخزن بسیار فشرده در مقایسه با سپتیک تانک های معمولی اشاره نمود. از آنجایی که این یک ساختار RC است، می توان با تنظیم عمق آب، سطح مسطح را کاهش داد. با نصب مخزن سپتیک تانک بتنی  تنظیم دبی، نوسانات کیفیت و کمیت آب کاهش می یابد. تعمیر و نگهداری آسان یکی دیگر از مزایای استفاده از سپتیک تانک بتنی است. در سپتیک تانک بتنی نیازی به مدیریت مشکل ساز لجن مانند روش لجن فعال نیست. شستشوی معکوس و انتقال لجن غلیظ همه به طور خودکار توسط کنترل تایمر انجام می شود.

حذف و جایگزینی سپتیک تانک بتنی  :

یک "مخزن سپتیک تانک بتنی یا هر مدل دیگر " نقش مهمی را در حفظ محیط زیست و زندگی انسان ایفا می کند. شاید خیلی اوقات متوجه حضور سپتیک تانک ها نباشید.

در این بخش به نقش و نوع سپتیک تانک در هزینه دمونتاژ و روش دمونتاژ را به تفصیل اشاره خواهیم نمود.

سپتیک تانک در وهله اول چیست؟ نقش ها و ویژگی های آنها

سپتیک تانک وسیله ای است که با استفاده از فناوری تصفیه آب مصنوعی و قدرت میکروارگانیسم ها، فاضلاب های خارج شده از منازل معمولی را در حدی که مشکلی برای سلامتی ایجاد نکند، تجزیه و تصفیه کرده و به رودخانه ها و ... می ریزد. رایج ترین رزین "FRP (پلاستیک تقویت شده با الیاف)" نام دارد که به صورت داخلی با عملیات فیزیکی (فیلتراسیون و غیره) و تصفیه بیولوژیکی (تجزیه توسط میکروارگانیسم ها) پردازش می شود. بسته به ویژگی های مواد، سپتیک تانک ها اغلب پس از 20-30 سال از کار می افتد و کارهای تعمیر و نگهداری مانند تعمیرات یا تعویض منظم مورد نیاز است. سپتیک تانک های بتنی وجود دارند که از قدیم وجود داشته اند اما الان از آنها در ظرفیتهای محدود برای بودجه های محدود استفاده می گردد. مهم ترین نقش سپتیک تانک تمیز کردن کود (فاضلاب) خارج شده از توالت های فاضلاب و فاضلاب خانگی (فاضلاب متفرقه) خارج شده از آشپزخانه است. بسیاری از خانوارها هستند که در مکان هایی که فاضلاب ذخیره می شود نیازی به سپتیک تانک ندارند، و بسیاری از خانه ها هستند که در واقع سپتیک تانک ندارند، اما فاضلاب همیشه در همه مناطق در دسترس نیست (حدود 20٪ کل کشور). گفته می شود که فاضلاب در خانوارها زیاد نیست). سپتیک تانک در چنین مواقعی نقش فعالی دارد و فاضلاب خروجی از منازل و کاربری های را تصفیه و مدیریت می کند تا فاضلاب های آلوده مستقیماً به رودخانه سرازیر نشود. در بسیاری از موارد محل نصب آن مشخص نیست (زیرزمینی و ...) .

انواع سپتیک تانک :

دو نوع اصلی سپتیک تانک وجود دارد.

1-سپتیک تانک با تصفیه ساده (به عنوان سپتیک تانک در نظر گرفته می شود)

مدتها پیش (از نیمه دوم دهه 1930 تا 1950)، هنگامی که مردم از سپتیک تانک در کشورهای مختلف صحبت می کردند، معمولاً به "مخزن سپتیک با تصفیه ساده" اشاره می کردند.

این سپتیک تانک محدود به تصفیه زباله توالت = فضولات انسانی بود و حتی قادر به تصفیه فاضلاب خانگی نبود. تا زمان ممنوعیت رسمی ساخت و سازهای جدید در سال 2000، بیشتر فاضلاب آشپزخانه ها و حمام ها مستقیماً به رودخانه تخلیه می شد. متأسفانه هنوز از در بسیاری از مناطق از سپتیک تانکهای ساده استفاده می گردد، اما با اجرای قانون سپتیک تانک در فروردین 1380، نصب «سپتیک تانک هیبریدی» با ظرفیت تصفیه بالاتر الزامی شد.

انتظار می رود ظرفیت تصفیه پایین سپتیک تانک تک قدیمی بیشتر کاهش یابد، بنابراین مایلیم در اسرع وقت برای محافظت از محیط زیست آن را با یک سپتیک تانک هیبریدی جایگزین کنیم.

2-سپتیک تانک یکپارچه (سپتیک تانک یکپارچه)

اگرچه تعداد سپتیک تانک های فعال کمتر از یک سپتیک تانک منفرد است، اما سپتیک تانک تازه نصب شده همچنان یک "سپتیک تانک ترکیبی" خواهد بود. گفته می شود خانوارهای معمولی دارای سپتیک تانک در سراسر کشور از این سپتیک تانک هیبریدی استفاده می کنند زیرا هزینه ساخت آن حتی در صورت تعویض آن کمتر از 40 درصد است.

نحوه بررسی وجود و نوع سپتیک تانک :

خانه های دارای سپتیک تانک همیشه چندین منهول در حیاط یا پارکینگ دارند. بیشتر آنها از کلاهک های پلاستیکی یا قالب بندی شده با حکاکی و الفبا بر روی آنها ساخته شده است و اگر دو تا باشد باید دو و اگر سه تا باشد باید سه باشد.

برعکس، اگر چنین منهولی وجود نداشته باشد یا در صورت یافتن منهول، می توان قضاوت کرد که سپتیک تانک نصب نشده است.

هنگامی که متوجه شدید که سپتیک تانک نصب شده است، مرحله بعدی تعیین نوع آن است. بسته به اینکه عدد "2"، "3" یا بیشتر باشد، به راحتی می توان نوع را تعیین کرد.

شما اساساً می توانید بین 2 تانک سپتیک منفرد و 3 تانک سپتیک یکپارچه تمایز قائل شوید. اگر 3 یا بیشتر دارید، می توانید مطمئن باشید که سپتیک تانک بزرگتری نصب کرده اید.

* اما در سال های اخیر اگر کوچکترین سپتیک تانک مانند یک تانک 5 یا 7 نفره باشد، تعداد منهول ها حتی در یک سپتیک تانک مختلط ممکن است کمتر از 3 باشد.

(اگر نمی توانید در مورد منهول تصمیم بگیرید، زهکشی حمام یا آشپزخانه را بررسی کنید، اگر به سپتیک تانک متصل است، سپتیک تانک مخلوط می شود، در غیر این صورت یک سپتیک ساده گودال خواهد بود.)

در صورت عدم تشخیص محل نصب سپتیک تانک با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید.

روش جایگزینی سپتیک تانکی که بی سر و صدا در زیرزمین قرار دارد چیست؟

حذف کامل

این روش در حال حاضر برای دفع سپتیک تانک توصیه می شود. علاوه بر بدنه سپتیک تانک، تمامی قسمت ها اعم از اندام ها و تجهیزات داخل مخزن برچیده شده و پس از ساخت چیزی در زمین مدفون نمی شود. هزینه جایگزینی سپتیک تانک در این روش بیشتر از سایر روشهای دیگر است.

در روش دیگر نیازی به تغییر میدان تخیله ندارید و فقط بایستی بدنه و مخزن سپتیک تانک را تعویض نمایید که هزینه جابجایی سپتیک در این روش کمتر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخزن سپتیک تانک بتنی ، روش تعویض مخزن سپتیک تانک بتنی ، طول عمر و قیمت مخزن سپتیک تانک بتنی با همکاران بنده در گروه صنعتی پایپ گستر تماس حاصل فرمایید.


برچسب: سپتیک تانک بتنی ، قیمت سپتیک تانک بتنی، فروش سپتیک تانک بتنی ، خرید سپتیک تانک بتنی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۷:۱۵ توسط:پایپ گستر موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده